Realizując projekt chcieliśmy aby nasi uczniowie nabyli interdyscyplinarne kompetencje kluczowe, praktyczne kompetencje zawodowe i językowe. W projekcie wzięło udział 30 uczniów ZS Nr 1 w Krasnymstawie, którzy odbyli zagraniczne praktyki zawodowe zgodnie z kierunkiem kształcenia. W obszarze językowym doskonalili i poszerzali znajomość języka angielskiego i hiszpańskiego branżowego w środowisku pracy i w życiu codziennym.
W zakresie interdyscyplinarnych kompetencji kluczowych praktykanci adaptowali się w nowych warunkach, poznali własne zalety i wady, nabierali pewności siebie i swoich umiejętności, przełamywali bariery, angażowali się w pracę a także uczyli systematyczności i odpowiedzialności.
Podczas praktyk nabyli umiejętność współpracy, zdolności organizacyjne i komunikacyjne. Uczniowie poznali warunki pracy w innym kraju, dzięki czemu będą lepiej radzić sobie na lokalnym rynku pracy. Uczniowie promowali siebie poprzez upowszechnienie udziału w projekcie i jednocześnie rozszerzali umiejętności cyfrowe. Z poziomu szkoły chcieliśmy podnieść jakość kształcenia zawodowego poprzez dostosowanie oferty edukacyjnej do oczekiwań uczniów i wymogów rynku pracy a także rozwinąć kompetencje organizacyjne przy zarządzaniu projektem.
Głównym założeniem projektu było odbycie staży zagranicznych przez 30 uczniów. Założenie to zostało zrealizowane w 100%. W dwóch mobilnościach wzięło udział: 11 techników ekonomistów, 4 techników pojazdów samochodowych i 15 techników żywienia i usług gastronomicznych. Każda z mobilności poprzedzona była następującymi działaniami: przeprowadzeniem procedury rekrutacyjnej i wyborem uczestników oraz przygotowaniem ich do odbywania staży zagranicznych poprzez: realizację przygotowania organizacyjnego, kulturowego, pedagogicznego oraz językowego podzielonego na język angielski i język hiszpański. Mobilności odbywały się w dwóch terminach: Sevilla (31.10-11.11.2022) Ubeda (15-26.05.2023).
W trakcie relizacji mobilności uczniowie odbywali dwutygodniowe staże u hiszpańskich pracodawców w oparciu o system ECVET, realizowali program kulturowy i językowy. Po zakończeniu mobilności nauczyciele dokonali oceny i walidacji efektów kształcenia, przygotowano odpowiednie dokumenty oraz Europass. Uczniowie projektu wypełniali ankietę uczestnika. Ewaluacja i upowszechnianie rezultatów projektu odbywała się w trakcie mobilności i po ich zakończeniu poprzez relacje w mediach społecznościowych, prasie a także poprzez organizację cyklu imprez w ramach ErasmusDays.